      From: "Hinke Woudt" <h.woudt@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Friday, February 01, 2002 10:09 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Elgersma

      Onno,

      Hier de Elgersma's uit mijn bestand.

      I Ulbe Wybrens X Dieuke Reijners
      kind: Wybren Ulbes Elgersma, * rond 1754 Hantum, volgt II

      II Wybren Ulbes Elgersma, * rond 1754 Hantum, gardenier, arbeider, +
      07-02-1828 Hantumhuizen
      X Klaaske Hessels
      kind:Ulbe Wybrens Elgersma, * 23-11-1793 Hantumhuizen, volgt III

      III Ulbe Wybrens Elgersma, * 23-11-1793 Hantumhuizen, boerenknecht, voerman,
      + 18-03-1875 Paessens
      X 13-04-1822 Oostdongeradeel
      Antje Minnes Boelens, * 25-09-1801 Paessens, + 27-12-1886 Paessens, dr.v.
      Minne Jans Boelens, gardenier en Klaaske Johannes Hannema
      kind: Minne Ulbes Elgersma, * in 1835 Paessens, volgt IV

      IV Minne Ulbes Elgersma, * in 1835 Paessens, winkelier, voerman, +
      12-11-1896 Paessens
      X (1) Dieuwke Klazes Dijkstra
      X (2) 11-06-1875 Oostdongeradeel
      Hendrikje Jacobs van der Jas, * 02-10-1846 Holwerd, dr.v. Jacob Hendriks van
      der Jas, gardenier, arbeider en Trijntje Sybrens Krop. (Hendrikje was weduwe
      van Foeke Jacobs de Vires)
      kind: Trijntje Elgersma, * 21-05-1882 Paessens, volgt V

      V Trijntje Elgersma, 21-05-1882 Paessens, + 17-01-1922 Dokkum
      X 04-06-1904 Oostdongeradeel
      Albert van Boerum, * 09-09-1878 Dokkum, los werkman, pakhuisknecht, +
      25-03-1972 Doukkum, zn.v. Martinus van Boerum, schipper, arbeider,
      olieslagersknecht en Janke Jonkhoff (ook Jonkhof)

      Gerlof Jacobs Elgersma, kooltjer
      X 15-05-1830 Barradeel (van site Ryksargyf, akte nog niet gezien)
      Izaakje Anes Miedema
      kind: Rinske Gerlofs Elgersma, * rond 1831 Tzummarum
      X 20-05-1854 Barradeel
      Gotse Harmens Herrema, * rond 1827 Tzummarum, arbeider, gardenier, zn.v.
      Harmen Gerrits Herrema, arbeider en Pietje Gotses Wassenaar. Gotse was
      weduwnaar van Reino Martens Westra.

      Wouter Gerlofs Elgersma, kooltjer, + 24-05-1799 Minnertsga
      X Antje Taekeles Wiersma
      kind: Gerlof Wouters Elgersma, * rond 1792 Minnertsga, kooltjer, schipper,
      voerman, + 01-03-1868 Minnertsga
      X 12-02-1815 Barradeel
      Jetske Jans Schaaf, * rond 1792 Wijnaldum, dienstmeid, winkelierster, +
      21-05-1873 Minnertsga, dr.v. Jan Kornelis Schaaf, timmerman en Klaaske
      Jacobs Steinfort
      kind van Gerlof en Jetske:
      Klaaske Gerlofs Elgersma, * 18-12-1817 Minnertsga, + 01-02-1884 Minnertsga
      X 21-05-1842 Barradeel
      Wijbe Annes van der Ploeg, * rond 1819 Holwerd, landbouwer, zn.v. Anne
      Wijbes van der Ploeg, landbouwer en Nienke Pieters Douma, boerin,
      rentenierse.

      Mocht je fouten tegenkomen dan hoor ik dat wel.

      Groetjes, Hinke Woudt-Westra.

      of: http://go.to/frgen .