6552Re: [Friesland-genealogy] Aangifte door de huisarts

  • Taeke van der Ley
    Dec 1, 2001
      Hallo Tjerk en Ron

      Het ziet er inderdaad naar uit dat we niet klakkeloos moeten uitgegaan van de gegevens die zijn ingetypt door de vrijwilligers. In mijn onderzoek kreeg ik even het gevoel dat mijn overgrootmoeder een verhouding had gehad met de huisarts. Een telefoontje naar een familielid die de akte wel had gezien heeft de aantekening uit de originele akte wel opgenomen. 'Kind aangegeven door dokter Regnerus Smit. Ook wordt de echte vader genoemd.

      Overigens heb ik wel vaker onjuistheden gemeld aan het Ryksarchyf. Ik krijg hier wel netjes antwoord op: "Naar aanleiding van uw bericht betreffende de door u geconstateerde fout in één van onze databases kan ik u meedelen dat u gelijk had en wij zullen de fout t.z.t. herstellen. Ik wil u hartelijk danken voor uw reactie. Lieuwe is een zoon en geen dochter".