6422Re: [Friesland-genealogy] Re: Aanvullende gegevens familie De Roos.

  • Appy de Vries
    Nov 25, 2000
      Weening;
      Weet U misschien meer over deze de Roos?
      Hans Hendriks de Roos geb; 1742 ? overl; 30-07-1817 te Luxwoude [opsterland]
      gehuwd 03-05-1772 te Noorderdragten met Ybeltje Jinnes hierbij 4 kinderen;
      Geesje Hanses geb; 1773 te Dragten overl- 24-02-1860 te Langezwaag gehuwd;
      16-12-1798 met Sytze Jans de Vries geb;27-10-1765 te Eernewoude
      overl;13-02-1824
      te Langezwaag; Sijke Hanses geb; 1777 te Dragten overl;31-12-1840 te
      Langezwaag
      gehuwd gelijk met haar zus met Harmen Mulder geb;27-02-1763 te Eernewoude
      overl;
      23-06-1827 te Terwispel
      'Hiltje Hanses geb;1782 te N' Dragten overl;23-08-1868 te Langezwaag
      [ongehuwd]
      Mettje Hanses geb; 1784 teN-Dragten overl;30-07-1873 te Terwispel
      gehuwd 15-03-1807 met Jan Sietses van der Schuur overl; 20-12-1866 te
      Terwispel
      Ouders Hans Hendriks zijn Hendrik Jans en Geeske Sjoerds hiervan verder
      geen gegevens alzo
      ook niet van Ybeltje Jinnes Wie o wie
      Groetnis Appy de Vries de Groot Heerenveen