6122Re: [Friesland-genealogy] Brand Sybes Sybesma/Maaike Rinses Keegstra

  • Sytske Barkhuis
    Nov 11, 2001
      Hoi Rinske,

      Van dit echtpaar heb ik 11 kinderen. Voordat ze naar Barradeel gingen hadden
      ze al 4 kinderen:
      1 Sybe Brands Sybesma, geboren 18 januari 1813 in Burum.
      2 Pietje Brants Sybertsma, geboren 10 september 1814 in Ternaard.
      3 Sybe Brants Sybesma, geboren 20 mei 1817 in Westdongeradeel.
      4 Renze Sybesma, geboren 20 september 1819 in Westdongeradeel.
      5 Baukje Sybesma, geboren 8 maart 1822 in Barradeel.
      6 Jan Brands Sybesma, geboren 10 februari 1825 in Barradeel.
      7 Klaas Sybesma, geboren 20 november 1827 in Barradeel.
      8 Cornelis Sybesma, geboren 10 oktober 1829 in Barradeel, overleden 10
      oktober 1829 in Barradeel.
      9 Aafke Sybesma, geboren 18 februari 1831 in Barradeel, overleden 22
      augustus 1848 in Barradeel.
      10 Cornelis Sybesma, geboren 6 februari 1834 in Barradeel.
      11 Tjitske Brants Sybesma, geboren 24 juli 1838 in Barradeel.

      Gezien de namen van de kinderen ga ik ervan uit dat de ouders van Brand Sybe
      en Baukje waren.
      Onderstaand echtpaar komt dus in aanmerking.

      Trouwregister Hervormde gemeente Kollum, 1784
      DTB nr: 450, 1718 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 9 mei 1784, Kollum
      Man: Sybe Jans, Kollum
      Vrouw: Baukjen Brants, Kollum

      Gestandaardiseerde namen: SIEBE JANS en BAUKJE BRANDS

      Sytske Barkhuis