6073Re: aangemeld/Rollema

  • h.woudt@hccnet.nl
    Nov 6, 2001
      --- In Friesland-genealogy@y..., Karel de Grote <aytta@y...> wrote:

      > Hinke Woudt <h.woudt@h...> wrote:
      >

      > Hallo Hinke,
      >
      > In mijn bestand vond ik ook nog enkele gegevens van Riemer Hielkes
      Rollema x Wiebrigje Schuurmans en dan met name de zoon Hielke,
      waarschijnlijk hebt je deze wel want de bron is het Gj 1985, meld
      hier maar even mocht je er belangstelling voor hebben.

      > vr.gr. Bindert de Boer

      Hallo Bindert,

      Deze Rollema's zijn mij inderdaad bekend maar is niet 'mijn' familie,
      tenminste de schrijver van het artikel in het G.J. van 1985 heeft die
      verbinding ook niet kunnen vinden. Ik kom uit bij een broer (Agge)
      van de in de inleiding vermelde Tjomme Wybes Rollema. Harde bewijzen
      heb ik op sommige plaatsen in deze genealogie niet, in de 16e eeuw
      zijn de bronnen nu eenmaal heel summier maar gezien vernoeming, tijd
      etc. kan het bijna niet missen. Maar bedankt voor je reactie altijd
      fijn als mensen bronnen etc. aandragen.

      Groetjes, Hinke Woudt-Westra
    • Show all 16 messages in this topic