      Van: "P. Veltman" <p.veltman@...>
      Aan: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      CC: "Oscar" <oscarmarc@...>
      Verzonden: maandag 5 november 2001 11:55
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] stamboom Veltman

      Goedemorgen/good morning

      Ik ben sinds kort ook bij deze groep aangesloten en volg de diverse
      berichten met grote belangstelling. Wist eerst niet hoe ik ermee aan moest
      maar begin het nu te begrijpen, ook al omdat de "regeltjes", die ik later
      ontving, precies aangeven wat ik al zelf zo'n beetje bezig was te doen.
      Gewoon eerst eens de bekende kat uit de boom kijken en zien wat langs komt.

      Ik doe graag mee. Ben op zoek naar de oorsprong en dus naar de stamboom van
      de familie VELTMAN; mijn vader Frederik VELTMAN werd geboren in Harlingen
      rond 1920; diens vader was Pieter VELTMAN, geboren rond 1850. Ik ben samen
      met een neef bezig om gegevens over de familie VELTMAN te verzamelen.

      Wie kan ons verder helpen met een wellicht aansluitende stamboom of met wie
      kunnen wij nadere informatie uitwisselen?

      Er is ook een VELTMAN (Gaele) na de oorlog naar Canada geemigreerd; wellicht
      volgen nazaten daarvan ook de berichten via deze genealogische groep.

      Wij zijn benieuwd.

      Groeten.

      Pieter Veltman

      of: http://go.to/frgen .