5990Re: Moed/de Wit

  • h.woudt@hccnet.nl
    Oct 28, 2001
      --- In Friesland-genealogy@y..., r.varkevisser@f... wrote:
      > Hinke,
      >
      > Heb je toevallig ook nog meer over het Egbert en Stijntje, over
      > hunzelf of hun voorgeslacht.
      > Zelf heb ik nog Stijntje (* ca 1742, dochter van Jan Willems en
      > Margje Jans.

      Roelof,

      Bijgaand de kwartierstaat de Wit/Steenbergen. Veel van deze gegevens
      komen uit de Jaarboeken van het CBG van rond 1994 (artikelen Kroes).
      Dit zal ondertussen verwerkt zijn in 'De Gietersen in Friesland'.

      1. Kinderen de Wit

      2. Egbert Aarts de Wit, geb. Wanneperveen 1739.
      tr. Haskerhorne 22-05-1768
      3. Stijntje Jans Steenbergen, geb. Wanneperveen 30-05-1745, overl.
      Oudehaske 29-08-1825.

      4. Aart Jans de Wit, afkomstig uit Wanneperveen, geb. rond 1715,
      overl. Oudehaske 1758.
      tr. Kamperveen rond 1734
      5. Lammigjen Geerts Steenbergen.

      6. Jan Willems Steenbergen, geb. Wanneperveen rond 1720.
      tr. Wanneperveen 1741
      7. Margjen Jans Frantsen.

      12. Willem Roelofs Steenbergen, geb. Wanneperveen rond 1700
      tr.
      13. Stijntje Jans.

      24. Roelof Geerts Steenbergen, geb. rond 1660
      tr. Hoogeveen juli 1684
      25. Lammechien Arends, geb. rond 1665.

      Groetjes, Hinke.
    • Show all 3 messages in this topic