5869Re: [Friesland-genealogy] Aangenaam kennis te maken

  • Tette.Hofstra@t-online.de
    Oct 5, 2001
      Beste Keimpe,

      Ik zie geen direkte verbinding tussen jouw Hendrik Fokkes Hofstra en mijn
      voorouders. Hendrik Fokkes nam de naam Hofstra in 1811 aan zoals vele anderen.

      Echter kan ik jou wel meer informatie verstrekken over de voorouders van Hendrik
      Fokkes en Gerbrig of Geertje Johannes:

      Hendrik Fokkes woonde 1805 op de plaats nr. 55 in Henswoude. Hij is ca. 1772
      geboren als zoon van Fokke Watses en Janke Hendriks. In 1811 wonen zij in
      Boornbergum.

      Fokke Watses was zoon van Watse Ruurds (later Watzema) en Trijntje Hommes. Deze
      woonden op plaats 12 (Zuiderkwartier van Oldeboorn).

      Watse Ruurds werd ca. 1720 geboren als zoon van Ruurd Watses I an Trijntje Hayes
      te Joure en trouwde 1742 Trijntje Hommes, dochter van Homme Aukes en Afke
      Fokkes.

      Watse Ruurd overlijdt ca. 1790 in Oldeboorn. Overigens woonde op de plaats 12
      (Watzema-State) in 1786 Tomas Gooyes Brouwer, die door Anthony Hofstee genoemd
      werd en die met een Antje Hotses Hofstra (die wel in mijn familielijn ligt)
      getrouwd was.

      Al deze informatie en nog veel meer staan in het boek:

      Meiers en Landheren te Oldeboorn in de 18de eeuw van Marten Groen.
      ISBN 90-800704-2-4

      Ik zou je aanbevelen te proberen dit boek te krijgen, want er staan nog veel
      verwijzingen naar aanverwanten van jouw voorouders.

      Het adres van de heer Groen is:

      M. Groen
      Lijsterbesstraat 3
      5671 AE Nuenen

      Lukt dit niet, laat het mij weten, dan kan ik jou verdere informaties uit het
      boek verstrekken.

      groeten

      Tette