5857Re: [Friesland-genealogy] Aangenaam kennis te maken

  • ken.veldhuis@lrcc.on.ca
    Oct 4, 2001
      Beste Tette en Nynke,

      Tette schreef:<In jouw kwartierstaat komt de naam Hofstra ook voor. Aangezien
      veel Hofstra's deze naam in 1811 aangenomen habben, is het de vraag of er een
      verbinding
      bestaat. Mijn voorouders komen uit de buurt van Oldeboorn.>

      Die vraag geld ook voor mij. In mijn kwartieren: viz. Hendrik Fok(k)es HOFSTRA,
      boer onder Boornbergum, geb.c 1775, ovl 21 Dec 1857 (Utingdl, 22 Dec 1857, blad
      nr 27; suppl nr 1-3). Gehuwd c 1803 met Geertje Johannes BOTTEMA,
      (waarschijnlijk) dr van Johannes Sipkes (BOTTEMA, 1811) en Hantje Murks BOETEMA.
      Hun dochter Janke Hendriks HOFSTRA huwde Oldeboorn 13 Oct 1825 (Utingdl akte nr
      17 ) met Riemer Oedses EYZINGA.

      Gevraagd voorgeslacht van Hendrik en Geertje. Bij voorbaat bedankt voor
      eventuele aanvullingen.

      Vr groet, Keimpe
    • Show all 22 messages in this topic