5839Re: [Friesland-genealogy] Aangenaam kennis te maken

  • Tette.Hofstra@t-online.de
    Oct 2, 2001
      Beste Nynke,

      vandaag kwam ik er eerst aan toe, de vele e-mails van de laatste week te lezen.
      In jouw kwartierstaat komt de naam Hofstra ook voor. Aangezien veel Hofstra's
      deze naam in 1811 aangenomen habben, is het de vraag of er een verbinding
      bestaat. Mijn voorouders komen uit de buurt van Oldeboorn. De oudste gegevens
      die ik heb zijn:

      Tette Doeckes, geb. Warniahuizen ca. 1630, getrouwd ca. 1655 in Oldeboorn met
      Taeckjen Hotzes, geb. ca. 1632 in Oudehaske.

      De ouders van Tette Doeckes waren Doecke Ydes en Mints Wolters, die ca. 1622 in
      Oldeboorn trouwden.

      Indien het een en ander past geef ik graag verdere informatie.

      groeten Tette Hotze Hofstra