Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

5832Re: Aangenaam kennis te maken

Expand Messages
  • Peter Boersma
    Oct 1, 2001
    • 0 Attachment
      Hallo Nynke,

      Nou, daar gaan we:

      1.. Martje (Hemelum 11-3-1865)
      2.. Emke (Hemelum 23-6-1866 - 2-11-1914)
      3.. Jan (26-7-1867)
      4.. Rinske (Molkwerum 5-9-1868)
      5.. Akke (Molkwerum 23-8-1870 - Utrecht 1-3-1911)
      6.. Hiltje (Molkwerum 30-9-1871 - 24-10-1925; je overgrootmoeder)
      7.. Arendtje (Molkwerum 5-5-1873 - Sneek 4-8-1874)
      8.. Hendrik (Sneek 11-7-1874 - 19-5-1941)
      9.. Doodgeboren zoon (Sneek 16-5-1876)
      10.. Arendje (Sneek 10-5-1877)
      11.. Grietje (Oosthem 12-5-1878 - Oosthem 5-9-1878)
      12.. Gerlof (Oosthem 14-6-1880 - 28-11-1906)
      13.. Grietje (Oosthem 15-8-1881 - 7-2-1936)
      14.. AEbeltje (Oosthem 13-12-1882 - Oosthem 13-12-1882)
      15.. AEbeltje (Oosthem 19-5-1884 - Sondel 12-7-1896)
      16.. Gerrit (Oosthem 19-5-1884 - Oosthem 19-5-1884)
      17.. Minne (Sondel 8-9-1886 - Sondel 27-3-1887)

      De teller stopt dus pas op 17!
      Uit ervaring weet ik dat de datums in het boekje van mevrouw Brinkman
      niet zo heel erg betrouwbaar zijn. Omdat ik niet graag foutieve
      informatie door wil geven heb ik de vrijheid genomen eea even na te
      kijken op het Ryksargyf. Het bleek inderdaad dat vaak de
      aangiftedatum of soms een geheel afwijkende datum was afgedrukt in
      het boekje. Bovendien stond het levenloos geboren kindje niet in het
      boekje en ook de tweede Arendje niet. Verder stond er nog een Gerrit
      in, geboren op 2-4-1885. Hoewel op zich aannemelijk, schrijft het
      Ryksargyf deze Gerrit Keulen aan andere ouders toe. Tenslotte kon ik
      de geboorteakte van de tweede AEbeltje (in het boekje staat ze
      aangeduid als tweeling samen met Gerrit) niet vinden, hoewel op de
      overlijdensakte de leeftijd (12 jaar) wel klopt. Ik heb haar dus toch
      maar opgenomen.

      Graag gedaan en groeten,
      Peter

      --- In Friesland-genealogy@y..., "Nynke van den Hooven"
      <nynkevandenhooven@h...> wrote:
      > Peter,
      >
      > Dan prijs ik mij gelukig dat ik een nazaat van Ebele Nannes Bouma
      ben en dus op deze wijze veel "oude" informatie aan mijn gegevens heb
      kunnen toevoegen.
      > Ik heb gelijk een "wie van de 16" vraag. Ik heb nl. 15 kinderen
      voor Jelle Emkes Keulen en Hinkje Jans Klijnstra ('t leek me wel
      voldoende :-))
      > De volgende heb ik:
      > 1.. Martje (Hemelumer Oldeferd 1865)
      > 2.. Emke (Hemelumer Oldeferd 1866)
      > 3.. Jan (Hemelumer Oldeferd 1867)
      > 4.. Rinske (Hemelumer Oldeferd 1868)
      > 5.. Akke (Hemelumer Oldeferd 1870)
      > 6.. Hiltje (Hemelumer Oldeferd 1871); mijn overgrootmoeder
      > 7.. Arendtje (Hemelumer Oldeferd 1873)
      > 8.. Hendrik (Sneek 1874)
      > 9.. Doodgeboren zoon (Sneek 1876)
      > 10.. Arendje (Sneek 1877)
      > 11.. Grietje (Wymbritseradeel 1878)
      > 12.. Gerlof (Wymbritseradeel 1880)
      > 13.. Grietje (Wymbritseradeel 1881)
      > 14.. Gerrit (Wymbritseradeel 1884)
      > 15.. Minne (Gaasterland 1886)
      > Zou jij kunnen aangeven welke nakomeling ik "mis" en -het neigt
      misschien naar misbruik- maar zou je me ook de geboorteplaatsen
      kunnen melden?
      > Mijn eeuwige dank zal je deel zijn :-))
      > Het is overigens opvallend hoe weinig honkvast het echtpaar Keulen-
      Klijnstra leek te zijn in vergelijking met tijdgenoten.
      >
      > Nynke.
    • Show all 22 messages in this topic