5822Re: Aangenaam kennis te maken

  • Peter Boersma
    Sep 30, 2001
      Hallo Nynke en andere lijstgenoten,

      Het boekje van Afke Jantje Brinkman-Piso (uit 1987) geeft een
      overzicht van de voorouders en een groot deel van de nakomelingen van
      Minne Sijmens Bouma (29-01-1764 - 13-09-1837) en Ebele Nannes Bouwman
      (22-08-1769 - 23-10-1843). In het boekje staan naast de diverse
      gezinssamenstellingen, datums en plaatsnamen ook anekdotes, andere
      wetenswaardigheden en oude foto's. Helaas voor Nynke staan van Jelle
      Emkes Keulen en Hinkje Jans Klijnstra alleen de kinderen (16 in
      getal!) met geboorte- en overlijdensdatums en -plaatsen genoemd maar
      geen verdere afstammelingen.

      Het boekje, dat zo'n 200 pagina's telt, heeft ze in eigen beheer
      uitgegeven, het heeft dan ook geen ISBN-nummer en is dus niet te
      bestellen. Naar mijn weten heeft iedereen die in het boekje voorkomt
      (en destijds in leven was) de mogelijkheid gehad een aantal
      exemplaren aan te vragen.

      Later heeft ze nog twee delen uitgegeven. Het ene deel bevat de
      nakomelingen van de broers en zusters van Sijmen Minnes Bouma en het
      andere de nakomelingen van Cornelis Roelofs en Grietje Minnes waar
      het de Bouwstra's betreft. Deze delen zijn echter niet in mijn bezit,
      ze worden aangekondigd in het eerste deel.

      Mochten er vragen zijn over het genoemde boekje, dan ben ik gaarne
      bereid deze te beantwoorden.

      Groeten,
      Peter Boersma

      --- In Friesland-genealogy@y..., "Nynke van den Hooven"
      <nynkevandenhooven@h...> wrote:
      > Peter en overige lijstgenoten,
      >
      > Mijn onderzoek richt zich op een aantal van de familienamen die
      Peter eerder noemde.

      > Namen uit de Friese Zuidwesthoek in mijn kwartierstaat zijn:
      > Bakker, de Boer, Boonstra, Bouma, Bouwman, ten Brink, Bruinsma,
      Feenstra/Veenstra, Foget, Hofman, Hofstra, Jaagsma, Jongsma, Keulen,
      Kip/ Kiep, Klijnstra, Kooistra, Kuiper, Nijdam, Postma, Prins,
      Struikmans, Veltman/Veldman, Visser, van der Zijpp.
      > Wellicht komen een aantal van die namen ook in het boekje van Mevr.
      Brinkman voor?

    • Show all 22 messages in this topic