5810Re: [Friesland-genealogy] Aangenaam kennis te maken

  • Posthumus hallo
    Sep 28 11:27 PM
      Beste Nynke en Peter,

      Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben al vijf jaar bezig met genealogisch
      onderzoek en heb de afgelopen jaren me met name geconcentreerd op Nederlands
      Indie, waar mijn tak vandaan komt.
      Mijn familie, betovergrootvader, Arjen Arjensz. Posthumus komt met zijn
      eerste echtgenote Reinofke Allards van Reenen in 1833 uit Harlingen naar
      Brielle. Of daarna nog familieleden terug gaat naar Friesland is mij nog
      onbekend. De namen waar ik mee bezig ben (geweest) zijn:

      POSTHUMUS (Harlingen, Brielle, Amsterdam, Rotterdam e.o., Ned. Indië),
      VAN POL (Haelen, Buggenum, de Peel), VAN VLAARDINGEN (Schiedam, Rotterdam,
      Ned. Indië, Moordrecht, Sluipwijk), MAURITS (Vlissingen, Nijmegen, Ned.
      Indië), BAUMGARTNER (Courcelles, Zwitserland), VAN DEN DRIESSEN MAREEUW
      (Zeeland), HOEDT (Enkhuizen, Ned. Indië, Den Haag, Petten), VON ENDE
      (Ned. Indië, Pruissen, Hannover, St. Gallen, Noord Italië), VAN
      RIEMSDIJK (Ned. Indië, Utrecht, Gelderland), VAN AFFELEN VAN SAEMSFOORT
      (Zeeland), SICK (Ned. Indië), HOOFSTEEDER (Ned. Indië, Den Haag),
      HIDELILLO (Ned. Indië), VEENENBOS (Brielle), WILDENBOER (Brielle),
      HOOGEBOOM (Haarlem), VAN TET(TE)RO(O)DE (Haarlem), WEBER (Yerseke), SERNEE
      (Haarlem), ZWITSER (Haarlem), VAN DE WIEL (Waalwijk), STRAUS (Roermond,
      Mannheim), VAN VLODROP (Buggenum, Horn, Noord Limburg), VAN NIEUWENHOVEN
      (Friesland, Leiden, België), DUQUESNOIJ (Waalwijk).

      Met vriendelijke groet, Nick Posthumus