      From: <pbmvw@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Friday, September 28, 2001 4:11 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Aangenaam kennis te maken

      Hallo allemaal,

      Misschien hadden jullie al enkele berichtjes van mij langs zien
      komen. Ik had echter nog verzuimd me netjes voor te stellen, wat ik
      bij deze graag even recht wil trekken.

      Mijn naam is Peter Boersma. Ik houd me sinds enkele jaren bezig met
      genealogie. Mijn interesse hierin is gewekt door enerzijds wat
      gegevens die ik als kind al eens kreeg betreffende de familie van
      mijn moeder en anderzijds door een boekje genaamd "Een familie in de
      zuidwesthoek van Friesland" door Afke Jantje Brinkman-Piso waarin een
      deel van de familie van mijn vaders kant in voorkomt.
      In eerste instantie heb ik geprobeerd zoveel mogelijk gegevens via
      internet te verzamelen, overigens zeer verrassend hoever je daarmee
      al kunt komen, en de laatste tijd heb ik me ook gewaagd aan wat
      bezoekjes aan het CBG in Den Haag om de echte aktes na te lezen en
      evt. kopiëren (erg leuk om de handtekeningen van je voorouders
      onder de aktes te zien staan).

      Mijn onderzoek spitst zich toe op het uitwerken van de kwartierstaten
      van mijn beide ouders. De kwartierstaat van mijn moeder speelt zich
      voornamelijk in Zuid Holland af en is voor de meesten van jullie dus
      niet echt interessant. De kwartierstaat van mijn vader speelt zich
      echter geheel af in Friesland en dan met name in de zuid-westhoek
      (Hemelumer Oldeferd, Gaasterland). Momenteel heb ik deze
      kwartierstaat tot en met de zevende generatie compleet. De achtste
      generatie vordert ook al aardig en hoop ik mbv overlijdensaktes en de
      DTB-boeken verder in te kunnen vullen. Overigens probeer ik de
      gezinnen zo compleet mogelijk te krijgen inclusief partners en ouders
      van de partners. Het is dan opvallend, maar niet verrassend, te zien
      hoe vaak binnen dezelfde families getrouwd wordt.

      De meest voorkomende familienamen in de kwartierstaat van mijn vader
      zijn (in alfabetische volgorde): Baayma, Bakker, de Boer, Boersma,
      Bouma, Bremer, Bruinsma, Hofman, Jongstra, Klijnstra, van der Meer,
      Mu(i)zelaar, Schaper, Stegenga, van Terwisga, Visser en Zeldenrust.

      Mijn kwartierstaten en overige genealogische gegevens zijn te
      bekijken via http://ourworld.compuserve.com/homepages/pbmvw/gen.htm

      Per e-mail ben ik bereikbaar op pbmvw@...

      Ik hoop nog veel nuttige informatie met jullie uit te kunnen wisselen.

      Met vriendelijke groet,
      Peter Boersma
      (Haarlem)

      of: http://go.to/frgen .