56343van Petersen - Wuite

  • JP Mels
    Aug 17, 2014

      Beste mensen,

      Uit de kwartierstaat van onze kinderen;

      30 Andries van Petersen, geboren op 13-07-1876. Andries is overleden op 01-01-1966 in Nijverdal, 89 jaar oud.

      Hij trouwde, 25 of 26 jaar oud, in 1902 met de 19 of 20-jarige

      31 Aaltje Wuite, geboren op 11-10-1882 in Beets. Aaltje is overleden op 19-08-1933 in Nijverdal, 50 jaar oud.

      In het boekwerk dat ik op het moment aan het maken ben probeer ik te omschrijven, in woord en beeld, hoe de personen in de tijd leefden en werkten.

      Heel veel weet ik al via onderzoek op internet en in de familie. Diverse mooie sites op internet bv;

      http://www.nijbeets.info/index.php/cultuur-en-historie/historische-route-nij-beets?showall=1&limitstart=

      Blijft de vraag over, hoe zouden deze twee jongelingen elkaar getroffen hebben. Andries in het veen kanalen graven? Aaltje als dienstmeid hier in de buurt?

      Ik zal vast iets over het hoofd zien. Wie heeft een idee?

      Dank, Johan.

    • Show all 4 messages in this topic