56246RE: [Friesland-genealogy] vraag web-based genealogie programma

  • Jan Draijer
    Jun 8, 2014
      Hallo Hinke,

      Het zou fantastisch zijn om via een webportal je genealogische gegevens te
      kunnen invoeren. Een belangrijk voordeel is dat je met verschillende mensen
      gelijktijdig in het zelfde bestand kunt werken. Er zijn voldoende
      programma's waarmee je een gedcom bestand kunt afbeelden maar weinig die ook
      de mogelijkheid bieden om zelf data in te voeren. Verder zijn de verschillen
      in de verschillende varianten van de Gedcom bestanden vaak te groot. Ik heb
      er zelf mee geëxperimenteerd (
      http://www.jwdraijer.nl/gen/genserver/browser/ )maar het schrijven van een
      invoermodule is mij te moeilijk. Ik heb nog geen ander programma gevonden
      waarin dit wel goed is opgelost. Phpgedview en TNG zijn de meest bekende.
      Verder zou Hazadata geschikt worden gemaakt voor multi gebruik. Ik weet niet
      of dat al af is.

      Met vriendelijke groet,

      Jan Willem