56230RE: [Friesland-genealogy] Zoeken naar ouders Cornelius en Frederick Speets afgerond

  • Tim L.Krooneman
    May 29, 2014

      Nynke,

      Ik ben het helemaal met je eens m.b.t. tot eenduidigheid in het format.  In de ruim 20-jaar dat ik nu bezig ben verandert je inzicht en de tijd die je aan je hobby kunt besteden en treden er verschillen op . En soms denk ik "Ach dat weet ik nu wel. laat maar zitten" !

      Voor de Amerikanen is het inderdaad lastig om de plaatsnamen "te plaatsen". Vandaar dat ik bezig ben met deze  begeleidende Powerpoint presentatie https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=Tim.L.Krooneman&target=ALBUM&id=6018830470279262337&authkey=Gv1sRgCNCeh5Xo4-iGDA&feat=email

      Bij het gebruik van PRO-GEN heb ik privacy regels ingesteld waardoor sommige data niet verschijnen die wel in mijn bestand staan.

      Nogmaals bedankt voor je  aanvullingen en berichten

      Met vriendelijke groet

      Tim

      Tim,

      Wat betreft de informatie in de Vanderhey-Speets kwartierstaat vraag ik me af of je stilgestaan hebt bij de consistentie van het “format” van plaatsnamen. Overigens weet ik dat ik een zeldzame zeur ben wat dit soort dingen betreft, hoor….:-D

      Zo gebruik je bij sommige personen (bijv James Vandrhey) Plaatsnaam, Staat (Carthage, NY)

      Bij andere personen gebruik je het format Plaatsnaam, County, Staat.

      In het geval van Nederlandse plaatsnamen zag ik de volgende formats:

      ·         Plaatsnaam

      ·         Plaatsnaam, Gemeente,

      ·         Plaatsnaam, Provincie

      ·         Plaatsnaam, Provincie, Land

      Als de kwartierstaat voor Amerikanen bedoeld is, lijkt het me zinvol om juist bij Nederlandse plaatsnamen ook de provincienaam te gebruiken.

      Het is in ieder geval praktisch om een eenduidig format te kiezen voor alle plaatsnamen.

      Maar zoals gezegd, ik weet dat ik in dit opzicht een zeur ben J!

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven