56229RE: [Friesland-genealogy] Zoeken naar ouders Cornelius en Frederick Speets afgerond

    May 29, 2014

      Tim,

      Wat betreft de informatie in de Vanderhey-Speets kwartierstaat vraag ik me af of je stilgestaan hebt bij de consistentie van het “format” van plaatsnamen. Overigens weet ik dat ik een zeldzame zeur ben wat dit soort dingen betreft, hoor….:-D

      Zo gebruik je bij sommige personen (bijv James Vandrhey) Plaatsnaam, Staat (Carthage, NY)

      Bij andere personen gebruik je het format Plaatsnaam, County, Staat.

      In het geval van Nederlandse plaatsnamen zag ik de volgende formats:

      ·         Plaatsnaam

      ·         Plaatsnaam, Gemeente,

      ·         Plaatsnaam, Provincie

      ·         Plaatsnaam, Provincie, Land

      Als de kwartierstaat voor Amerikanen bedoeld is, lijkt het me zinvol om juist bij Nederlandse plaatsnamen ook de provincienaam te gebruiken.

      Het is in ieder geval praktisch om een eenduidig format te kiezen voor alle plaatsnamen.

      Maar zoals gezegd, ik weet dat ik in dit opzicht een zeur ben J!

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven