5618Re: [Friesland-genealogy] Zwaga = van de Zwaag??

  • Tjerk Tigchelaar
    Sep 1, 2001
      Hallo Frank

      De Boorn is een oude rivier die als Konigsdiep bij Bakkeveen in Opsterland
      begint. Boornbergum (Smallingerland) betekent dan ook op de hoogten bij
      Boorn. Dit alles volgens de onvolprezen Encyclopedie van Friesland 1958.
      Boornzwaag, volgens diezelfde bron, betekent grasland bij het water. Dit
      water is echter niet de Boorn maar de Langweerderwielen in Doniawerstal. Heb
      ik nu de verwarring compleet gemaakt??

      Groeten,
      Tjerk Tigchelaar

      Hello again,

      Een snuggere nicht van me vraagt nu wat Boorn betekent?
      Ik was dus niet bijdehand genoeg om dat meteen te vragen :-)

      Frank van Thienen
      Vernon BC Canada

      From: Frank and Annechien <vanthien@...>
      >mijn vraag is eigenlijk of iemand
      mij kan vertellen wat "zwaag" betekent ????

      of: http://go.to/frgen .