      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens blauwe- parel
      Verzonden: maandag 17 maart 2014 22:10
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] Re: Meijlink Leeuwarden voor 1811

      Dag Ans en allen,

      Waarom zou het gezin Meijlinck niet uit bv Oost-Friesland (in Duitsland) gekomen kunnen zijn waar b.v. Anna Catharina en broer Berent gedoopt kunnen zijn?
      Vervolgens zou het gezin in Groningen kunnen zijn gaan wonen en heeft Catharina daarna een baan gevonden in Leeuwarden?

      Zou dat niet kunnen?

      Alhoewel ik het een naam vind die meer in Twents klinkt.

      Is het (vermoedelijke) beroep van vader Meijlinck bekend? Misschien militair (zoals zijn schoonzoon Hendrick) of misschien predikant?

      Ans, heb je wel kinderen van Hendrick/Hindrieg Kobben/Koppen & Anna Catharina Meijlinck?
      En waar gingen ze wonen? Weet je een religie?
      Een weet je of er meer (vermoedelijke) kinderen in gezin Meijlinck waren dan alleen Berent en Anna Catharina? Zijn er kinderen van broer Berent bekend? En waar ging die wonen?

      Hierbij een soldatenlink. Misschien kun je wat mee.

      Ben benieuwd,

      Margaret

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: pera@...
      Date: Mon, 17 Mar 2014 15:37:30 +0100

      Hallo Margreet,

      Het is altijd lastig om een verklaring te vinden, voor archiefvermeldingen, die elkaar tegenspreken. Is zij in de tijd tussen de ondertrouw te Groningen en de huwelijksbevestiging in Friesland, burger van Leeuwarden geworden? Als ze al langere tijd in Leeuwarden woonde, dan zouden er sporen van haar en haar familie in die plaats te vinden moeten zijn. Die zijn er volgens mij niet.

      Een afkomst van beiden uit het hertogdom Gulik roept trouwens ook weer vragen op. Heeft de ruiter Hindricus Kobben zijn aanstaande bruid op zijn paard meegenomen?  In dit geval valt het niet mee om de werkelijkheid te reconstrueren.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas

      Klaas, als ze echt van Duitsland was

      waarom dan een ondertrouw in Leeuwarden?

      In 2 boeken nb - Gerecht en hervormd

      Er ging nog geen trein toen ...

      Groet Margreet

    • Show all 13 messages in this topic