56141Re: [Friesland-genealogy] Re: Fam. Lemstra

  • elly tendam
    Mar 17, 2014
      Goed, vandaag laptop weer online, dus we kunnen weer wat doen. Bedankt Margreet en Carla, ik denk dat wat jullie gevonden hebben wel eens kon kloppen. Ik ga het vandaag nakijken.

      Met vriendelijke groeten,
      Elly Koomen-Tendam

      On Sunday, March 16, 2014 10:39:55 AM, van 't Zet <vtzet@...> wrote:

      Hall Allen,
      Er zijn  nog twee huwelijken van Ruurd Sjoerds in Makkum,
      Is dit dezelfde Ruurd Sjoerds,?
      volgens mij zijn er twee met dezelfde naam.

      Wonseradeel, huwelijken 1690
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 5 januari 1690 in Makkum
      Bruidegom: Ruierds Sjoerds afkomstig van Makkum
          Bruid: Neeltje Doedes afkomstig van Makkum
      (DTBL) Trouwregister Hervormde gemeente Makkum 1681-1706 Inventarisnr.: DTB 812
      en deze:
      Wonseradeel, huwelijken 1703
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 22 december 1703
      Bruidegom: Ruird Sioerds afkomstig van Makkum
          Bruid: Antie Molles afkomstig van Makkum
      Opmerking : zij is weduwe, hij is weduwnaar
      (DTBL) Trouwregister Gerecht Wonseradeel 1702-1720  Inventarisnr.: DTB 788

      Carla

      Aan de hand van de m/peters
      die meestal broers, zussen of zwagers en schoonzussen zijn
      en de vernoemingen kom ik op deze voorouders:

      Wonseradeel, huwelijken 1684
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 9 augustus 1684
       Bruidegom: Ruyerd Sioerts afkomstig van Makkum
           Bruid: Teertje Pijbes afkomstig van Makkum
      Trouwregister Gerecht Wonseradeel 1683-1693
      inventarisnr.: DTB 786

      met als kinderen:
      Piebe Ruurds x 1709 Geertie Martens en xx 1724 Sijntje Sijbes
      Sjoerd Ruurds x Antie Heerts 1726
      en Claeske Ruurds x Douwe Tijssen 1726 en  xx Klaas Halbes 1730
      Teertje is misschien ook wel een Geertje,
      want Piebe en klaas krijgen beiden een Geertje.

      Devota Acke Piebis zou nog een zus kunnen zijn,
      dan hebben we die ook onderdak.

      Voor Marijke:
      Wonseradeel, huwelijken 1698
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 11 juni 1698
       Bruidegom: Reiner Jans afkomstig van Makkum
           Bruid: Ieck Hendricx afkomstig van Makkum
      Opmerking : aangegeven door de notaris Castelhun, hij is weduwnaar
      Trouwregister Gerecht Wonseradeel 1693-1702
      Inventarisnr.: DTB 787
      Met als kinderen:
      Trijntje Reiners x Been Jans 1735
      Jeltje Reiners x Melle Jelmers 1737
      Jan Reiners x Fetje Steffens 1739
      Antje Reiners x Hendrik Hendriks Franeker 1740- dopen later Makkum
      en Hendrik Reiners x Trijntje Jelles x 1747.

      Gerecht huwelijken duiden nogal eens op rk of doopsgezind,
      Makkum rk dopen begint pas 1724.

      Wonseradeel - Rooms-katholieke parochie - Makkum

      834.  Doop-, trouw- en overlijdensboek, 1724-1811.
            Indices huwelijken DTB nrs. 834b-834d.
            Index dopen: DTB nr. 834f.

            Index overlijden: DTB nr. 1031.

      Groet Margreet

      __________ Informatie van ESET Smart Security, versie van database viruskenmerken 9548 (20140316) __________

      Het bericht is gecontroleerd door ESET Smart Security.

      http://www.eset.com/

    • Show all 6 messages in this topic