56126Re: [Friesland-genealogy] Re: Fam. Lemstra

  • elly tendam
    Mar 14, 2014
      Hoi Klaas
      Ik denkdat je gelijk hebt en nu maar eens zoeken of we nog verder terug in de tijd kunnen gaan.
      Bedankt voor je hulp!

      Groeten,
      Elly Koomen-Tendam

      On Friday, March 14, 2014 5:22:54 PM, Pera <pera@...> wrote:

      Hallo Elly,

      Daar mag je wel van uitgaan. In beide gevallen komt Klaas Ruurds uit Makkum en uit beide huwelijken wordt een kind Acke geboren. Bij het tweede huwelijk is hij weduwnaar. Klaas Ruurds is trouwens op tragische wijze overleden. Hij is op zee verdronken:
      Wonseradeel overlijden/begraven 1737
      Overleden: Claes Ruirs
        Datum  : op 15 mei 1737
           Opm.: De overledene is op zee verdronken

      Gestandaardiseerde namen:
      Overleden: KLAAS RUURDS

      Bron: Tresoar
      Toegang: 28 Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)
      Invnr. : 834 overlijdensboek
      Periode: 1724-1811

      Als ik het goed begrijp, is hij in 1745 begraven.

      Wonseradeel overlijden/begraven 1745
      Overleden: Claes Ruirs
        Datum  : op 5 juli 1745
[...]

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      Beste groepsleden

      Als voorouders heb ik Klaas Ruurds en Maijke Reinders van Makkum. Dit echtpaar is getrouwd op 5 September 1733 in de gemeente Wonseradeel Hij is weduwnaar en van beroep schipper.
      Kan iemand mij vertellen of dit dezelfde Klaas Ruurds is die op 23 januari 1712 trouwd met Wick Doedes? En heeft iemand misschien een idee wie de ouders van Klaas Ruirds en Marijke Reinders zijn geweest?

      Bij voorbaat dank.
      Elly Koomen-Tendam

    • Show all 6 messages in this topic