      From: Frank and Annechien <vanthien@...>
      To: Friesland-genealogy (E-mail) <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Saturday, September 01, 2001 6:58 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] Zwaga = van de Zwaag??

      Hallo Friese genealogen,

      Terwijl ik bezig ben met de stamboom van mijn moeder, de Zwaga's, probeer ik
      vaak uit te vissen waar de naam vandaan komt. Niet bewust, maar ik houd
      mijn ogen en oren open zogezegd.
      Er zijn nogal wat plaatsen in Friesland met het woord 'zwaag' erin. In de
      1700's en 1800's komt de plaats Boornzwaag af en toe voor in mijn bestand.
      Volgens het Meertens Instituut (www.meertens.knaw.nl/NFD) is de naam
      waarschijnlijk ontleend aan Boornzwaag.
      Ik kan me voorstellen dat een plaats als Boornzwaag door de plaatselijke
      bewoners "de Zwaag" wordt genoemd - of gebruik ik hier teveel fantasie ???

      Een beetje ingewikkelde inleiding, maar mijn vraag is eigenlijk of iemand
      mij kan vertellen wat "zwaag" betekent ????

      Vriendelijke groeten,

      Frank van Thienen
      Vernon, BC Canada

      of: http://go.to/frgen .