      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: wouwes@...
      Date: Sat, 8 Feb 2014 13:42:40 +0100
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Errit Jans de Vries

      Voor  Tietjerksteradeel is de collectie van P. Nieuwland (te vinden via de site van Tresoar een prachtige bron, overigens zit er veel meer in dan alleen maar Tietjerksteradeel.

      Maar ik zag Oostermeer staan en dan zoek ik even bij Nieuwland en vind het volgende:

      Errit Jans (ERRIT JANS)
      geboren Oostermeer
      wellicht zoon van Jan Errits (JAN ERRITS) en Trijntje Linses (TRIJNTJE LINSES)
      tr. Leeuwarden 19 juni 1763 Wytske Tjerks (ged. Leeuw. 13 juli 1742, dr v Tjerk
      Klases, arbeider op het tichelwerk, en Trijntje Cornelis), burger van
      Leeuwarden 1767 (betaalt £ 6 en doet de eed), geen belijd. Herv. kerk; ki. wel
      gedoopt; ki.: Trijntje, 1764, Trijntje, 1765, Jan, ged. Lwn. 23 sept. 1767,
      overl. ald. 26 juni 1837 (dan: de Vries), Tjerk, 1769, Cornelis, 1772, Jaartje,
      1774, Ebse, 1775, Jaartje, 1778

      Bron: Collectie Pieter_Nieuwland, persoonsgegevens.
      Van daaruit heb je vaak weer meer zoekmogelijkheden.

      groet, Hinke.

      blauwe- parel schreef op 8-2-2014 13:10:
      Goede middag,

      Errit Jans de Vries
      geb. < 1740 te Oostermeer
      ov. > 1777 te (Leeuwarden ?)

      trouwde 19-06-1763 te Leeuwarden met:

      Wytske Tjerks
      ged. 13-07-1742 te Leeuwarden
      ov. 03-02-1809 te Leeuwarden

      kinderen uit dit huwelijk mij bekend gedoopt te Leeuwarden:

      1764 Tryntie
      1765 Trijntie
      1766 Jan
      1769 Tjerk
      1772 Cornelis
      1774 Jaarties
      1775 Ebze
      1778 Jaartie

      Vraag:

      Wanneer werd Errit Jans gedoopt en wie zijn de ouders?

      Bedankt,

      Margaret

    • Show all 3 messages in this topic