55921RE: Re: Ynto Nauta

  • reyacta
    Dec 2, 2013

      Maar die heb je dan toch al lang gevonden?

      Leeuwarden, huwelijken 1690
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 9 februari 1690
       Bruidegom: Inte Ruirts Nauta afkomstig van Leeuwarden
           Bruid: Geertie Bienses afkomstig van Leeuwarden

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1699
      Gedoopt op 9 april 1699 in Leeuwarden
      Dopeling: Ruierdt, zoon
         Vader: Inte Nauta

        Moeder:

      Leeuwarden, huwelijken 1723
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 24 oktober 1723
       Bruidegom: Ruurd Nauta afkomstig van Leeuwarden
           Bruid: Gertje Jans afkomstig van Leeuwarden
      Opmerking : getrouwd in de Galileeër kerk

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1725
      Gedoopt op 7 oktober 1725 in Leeuwarden
      Dopeling: Ynte
         Vader: Ruirdt Nauta
        Moeder:

      Groet Margreet

      ---In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, <pera@...> wrote:

      Hallo Margreet,

      Het klopt, dat ik mij heb vergist met de Ynte van 1692. Daar heb ik per ongeluk de namen omgedraaid. Het gaat om de volgende doop:

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1692
      Gedoopt op 13 mei 1692 in Leeuwarden
      Dopeling: Ruierd, zoon
         Vader: Inte Nauta, statenbode
        Moeder:

      Gestandaardiseerde namen:
      Dopeling: RUURD
         Vader: IENTE NAUTA

      Bron:
      Herv. gem. Leeuwarden, doop 1690-1698
      Inventarisnr. : DTB 935

      Ik moet jouw gegevens nog even op een rijtje zetten, maar volgens mij moeten we de predikant Ynto Nauta binnen de bovenstaande familie zoeken. Er is inderdaad ook nog een Botes- of Bottestak van de familie Nauta. Binnen die tak komt de voornaam Inte, Ynte of Ynto niet voor. Zie voor de Bot(t)estak de volgende link:

      http://members.home.nl/charles/taklang.html

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      Hallo,

      Ik zie mijn reactie niet trug, dus misschien is hij alleen naar Yvonne gegaan.

      Ynte 1692 bestaat niet,
      het is een vader Ynte met een zoon Ruurd.

      Naam: Inte Nauta
      Geslacht:-
      Begraafdatum:29-06-1692
      Begraafplaats:Westerkerk
      Paginanummer: 295
      Opmerkingen:kind van

       en hervernoemd in Ruurd 1699..

      Leeuwarden, huwelijken 1690
      Vermelding: Ondertrouw op 25 januari 1690
       Bruidegom: Inte Ruirds Nauta afkomstig van Leeuwarden
           Bruid: Geertie Bienses afkomstig van Leeuwarden
      Die Ruurd Yntes leeft verder, trouwt en doopt:
      Lidmaten Leeuwarden:
      Naam man:NAUTA, Rieurd Yntes
      Naam partner:
      Opmerkingen:
      bel.31-07-1720
      Pagina:247
[...]

      en vernoemt uiteraard zijn vader in Yntje 1724 en Ynte 1725.
      Leeuwarden overlijden/begraven 1724
      Begraven: een kind van Ruird Nauta = Yntje
         Datum: 6 juni 1724
      Begraven bij de Oldehoofsterkerk
      Hier beide Ruurd-en met hun vrouwen,
      zo rap kant 1-tje niet nog een kind krijgen, dus zijn er 2.
      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1730
      Gedoopt op 21 mei 1730 in Leeuwarden
      Dopeling: Jan
         Vader: Ruird Nauta
        Moeder: Gertje Jans Druyf
      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1730
      Gedoopt op 17 september 1730 in Leeuwarden
      Dopeling: Aaltje
         Vader: Ruird Nauta
        Moeder: Debora Elysabeth Reeneman

      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1732
      Gedoopt op 27 februari 1732 in Leeuwarden
      Dopeling: Hendricus Hermannus, zoon
         Vader: Ruird Bottes Nauta
        Moeder: Debora Esabella Reeneman

      De latere bruidegom(s?) Ynte 1785 en 1791 is/zijn deze:
      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1739
      Gedoopt op 16 oktober 1739 in Leeuwarden
      Dopeling: Ynte
         Vader: Hendrik Yntes Nauta
        Moeder: Berbera Yskes Gellij
      Leeuwarden, dopen, doopjaar 1762
      Gedoopt op 1 september 1762 in Leeuwarden
      Dopeling: Ynte
         Vader: Jan Nauta (uit 1730)
        Moeder: Gerlofke Huitinga

          Opm.: Doop vond plaats in de Jacobijnerkerk

      Ik wacht even af of de 1e reactie alsnog geplaatst wordt,
      voordat ik het Ruurd Botes verhaal herhaal.

      Groet Margreet

    • Show all 9 messages in this topic