55855RE: Re: Bijlsma

  • m.bruining
    Nov 7, 2013

      Klaas,

      Deze akte had ik ook gezien en haar kinderen heb ik ook al gevonden, die kreeg ze ongehuwd. Ook wel apart als je dat drie keer overkomt. Zal ik er dan maar van uit gaan dat haar moeder in die akte verkeerd is geschreven, i.p.v. Postma Paulusma, dat zou wel kunnen. Het komt me wel goed uit, dan kan ik mijn man koppelen aan mijn zwager en zijn ze ook nog bloedverwanten, zullen ze wel leuk vinden. Bedankt voor jullie hulp.

      Vriendelijke groet,

      Mattie Bruining.

      ---In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, <pera@...> wrote:

      Hallo Mattie,

      Hoewel het op Tresoar niet duidelijk staat aangegeven, staat haar
      overlijdensakte wel op Alle Friezen. Haar naam staat daar vermeld als
      "Tiekie Jans Bijlsma" en haar moeder is moeilijk te ontcijferen, maar er
      lijkt eerder "Fokje Paulusma" te staan dan "Tiekje Paulusma". Als je op
      Alle Friezen de naam "Tieke Jans Bijlsma" intikt, kom je opeens ook twee
      (mogelijke) kinderen van haar tegen: Fokke Tiekes Bijlsma, geboren op
      27-06-1825, en Rienkje Tiek(e)s Bijlsma, overleden op 16-09-1917.
      Rienkje was getrouwd met Reinder Romkes van der Wal.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      Ik ben op zoek naar de ouders van Tieke Jans Bijlsma.(1802-1879). In
      haar overlijdens akte staan: Jan Michiels Bijlsma en Tiekje Paulusma,
      maar deze mensen kom ik verder nergens tegen. Kan het zijn dat de naam
      van de moeder niet klopt? Ze waren tenslotte al overleden in 1879. Kan
      het zijn dat deze Jan Michiels dezelfde is als Jan Michiels ( rond 1769
      – 1831) gehuwd met Fokje Hayes Postma. Zijn moeder heette Tieke, dus dat
      zou dan kunnen kloppen. Mattie Bruining.
    • Show all 18 messages in this topic