55797RE: [Friesland-genealogy] Re: Hendrik Wybrens

    Oct 21, 2013

      Dag Douwe,

      Ik heb niet op de naam maar op de datum gezocht ;-) En als je op de gestandaardiseerde naam zoekt (bijv Hendrik Wiebrens 1723) zou je het huwelijk ook moeten vinden.

      De vernoeming van Wybren is inderdaad correct, maar Eelk bleek een dochter, m.a.w. bij de traditionele vernoeming zou Sytske’s moeder Antje hebben geheten en Hendriks moeder Eelk.

      Dus heb ik nog heel even gezocht naar een bruidspaar Wybren x Eelk en Harmen x Antje en ook naar Wybren x Antje en Harmen x Eelk.

      Zonder succes.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven