55786Re: [Friesland-genealogy] Re: Hendrik Wybrens

  • Pera
    Oct 20, 2013

      Hallo Douwe,

      Ik weet niet helemaal zeker, of Hendrik Wybrens getrouwd was met Sytske Harmens. Dat zul jij beter weten dan ik. Op Tresoar vond ik twee andere vermeldingen van Hendrik Wybrens. Ze zijn van 1744 en 1749. Daaruit blijkt wel, dat hij toen in Oudemirdum woonde. Daar woonde ook Wybren Tijses. Het wordt dus wel steeds waarschijnlijker, dat zij vader en zoon waren. Soms moet je het doen met een indirect bewijs.

      Gaasterland: Omschrijvinge van familiën in Friesland, 1744

      Gemeente Gaasterland, Oudemirdum

      Hendrik Wybrens

      Gealimenteerd

      Aantal personen: 5

      Standaardnaam:

      HENDRIK WIEBRENS

      Bron   : Tresoar

      Toegang: 5

      Invnr. : 1630

      Pagina : 018

      Klik hier voor afbeelding origineel.

      Gaasterland Quotisatie 1749

      Plaats: Oudemirdum

      Omschrijving : arbeider

      Perso(o)n(en): Hendrik  Wybrens

      Aant. volw.  : 3

      Aant. kind.  : 1

      Aanslag      : 11:13:00

      Verhoging    : -

      Vermogen     : -

      Gestandaardiseerde namen:

      HENDRIK WIEBRENS, man of

      HENDRIKJE WIEBRENS, vrouw

      Bron   : Tresoar

      Toegang: 5

      Invnr. : 6476

      Folio  : 18

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      Dat klopt, van die 2 kinderen. Die had ik ook gevonden. De originele boeken vertonen hiaten in die tijd...

      Douwe

    • Show all 22 messages in this topic