55662Re: [Friesland-genealogy] graven Heerenveen

  • Appy de Vries
    Sep 9, 2013
      Gerard,
      zag een mailtje van jou over
      begraafplaatsen en kerkhoven Heerenveen,
      “Nederlands Hervormde Kruiskerk[afgebroken]’,
      Burgerlijke begraafplaats Mincklerstraat,
      Algemeene  begraafplaat  Binnenweg,
      Rooms Katholieke begraafplaats Rottumerweg,
      Kerkhof Nijehaske Jousterweg

      Noord;
      Kerkhof bij De Kapelle te Haskerdijken
      Terband.
      Luinjeberd.
      Tjalleberd.
      Gersloot.

      Oost;
      Joodse begraafplaats Veensluis,
      Nieuw Brongerga,later ;Ben-Knijpe,later; De Knijpe
      NieuwKatlijk,later;Bovenknijpe,later; De Knijpe
      Hoornsterzwaag en Jubbega-Schurega
      Oude en Nieuwehorne.

      Zuid;
      Katlijk.
      Mildam.
      Brongerga/Oranjewoud.
      Joodse begraafplaats Oranjewoud.
      Oudeschoot.
      Nieuweschoot.
      Begraafplaats en Crematorium”’Schoterhof’’,Nieuweschoot.

      Westhoek Schoterland;
      Rottum.
      Rotstergaast.
      Sintjohannisga,Rotsterhaule en Rohel.
      Delfstrahuizen.

      De GemeenteHeerenveen als zodanig bestaat nog niet zo lang,
      namelijk vanaf 1934,
      in dat jaar werden de complete gemeente Aengwirden,
      het grootste deel van de gemeente Schoterland
      en een klein gedeelte van de gemeente Haskerland
      samen gevoegd    tot de gemeente Heerenveen.

      Gerard  dit  heb ik gevonden in mijn  papieren,
      maar in ons oud Archief veel meer info!!!
      het wordt al iets beter met mij ,
      maar nog niet actief!!
      folle groetsjes
      Appy.

      Sent: Thursday, September 5, 2013 10:29 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] graven Heerenveen

      Beste mensen,

      Wie weet er meer over begraafplaatsen in Heerenveen.
      Ik ben op zoek naar de begraafplaatsen van diverse familieleden, vanaf ongeveer 1850 t/m 1950.
      Wie weet welke begraafplaatsen er in die tijd waren?
      En waar de grafregisters zich momenteel bevinden?

      Alvast bedankt voor de reactie's.

      Met vriendelijke groet,

      Gerard

    • Show all 14 messages in this topic