55623Aaltje Joekes

  • Lolke Bijlsma
    Aug 28, 2013
      Aaltje Joekes (overleden circa 1799) is op 22 mei 1746 met Durk Hemkes getrouwd. Een van hun kinderen, Sytske Durks Spoelstra, is een van mijn voorouders.

      Wie zijn de ouders van Aaltje Joekes? Ik kom twee verschillende antwoorden tegen in mijn onderzoek.

      Smallingerland, huwelijken 1723
      Vermelding: Eerste proclamatie op 23 mei 1723 in Oudega
      Bruidegom: Joecke Feitses afkomstig van Oudega
      Bruid: Jancke Tjeerds afkomstig van Oudega

      (kom dit op myheritage.com tegen, als ouders van Aaltje Joekes)

      Opsterland, huwelijken 1710
      Vermelding: Bevestiging huwelijk in maart 1710 in Bakkeveen
      Bruidegom: Jouke Teunis afkomstig van Bakkeveen
      Bruid: Swaantie Alberts afkomstig van Een

      (zie: http://www.genealogieonline.nl/en/stamboom-poppink/I1800.php)

      Ik kan op Tresoar geen vermeldingen van ouders van Aaltje vinden, wel het huwelijk van Aaltje met Durk:

      Smallingerland, huwelijken 1746
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 mei 1746 in Drachten
      Bruidegom: Durk Hemkes afkomstig van Noorderdrachten
      Bruid: Aaltje Joekes afkomstig van Noorderdrachten

      Wie kan mij helpen?
    • Show all 3 messages in this topic