55620Cornelia Nicolaes Bijnema

  • blauwe- parel
    Aug 26, 2013
      Beste mensen,

      Cornelia Nicolaes Bijnema (Korneliske Bienema) werd rond 1698 te Sneek geboren.
      Haar vader was Niclaes Bijnema en haar moeder mogelijk ene Femina.

      Zij huwde

      Pieter Jansen Verkinderen OT 02-11-1720 Sneek, Hw 06-11-1720 Sneek

      Uit dit huwelijk zijn mij 2 kinderen bekend:

      Femina ged. 21-12-1721 Kaag (Alkemade) X Michiel Otger
      Jan Pieterszoon ged. 17-03-1733 Kaag (Alkemade)

      Ik vermoed dat haar ouders Nicolaas Bijnema & Femina Veen waren die in Sneek woonden.
      Hun Geref./Herv. te Sneek gedoopte kinderen waren:
      1697 Johanna
      1699 Rinsyna
      1701 Femina
      1703 Rensia
      1706 Hllebrandus X Elsien van Helderen
      1709 Femina X 1) Jelis Klaasz Agtersoon 2) Paulus de Groot
      1711 Jacobus
      1713 Jacobus X Martha Magdalena Journaud

      Verder vond ik ene Cornelia Binema die 14-04-1717 belijdenis deed NH gem. te Sneek.

      Cornelia is ook diverse keren doopgetuige te Amsterdam bij haar kleinkinderen en een keer bij een kind van Femina Bijnema die een dochter Cornelia laat dopen in 1747.
      Zijn Femina en Cornelia mogelijk zussen van elkaar?

      Kan iemand Cornelia haar geboorte/dopen en overlijden vinden?
      En wie zijn Cornelia haar ouders?

      Hartelijk dank voor de moeite,

      Margaret