      From: Opoe Siemen
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Sunday, July 14, 2013 7:52 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] UPDATE: Amelanderhistorie.nl

      L.S.

      Voor de geïnteresseerden in de genealogie, nieuws, artikelen, oude foto's en cultuurhistorie van Ameland is hierbij een update van de laatste artikelen op Amelanderhistorie.nl

      Nieuws:
      - Bijzondere ontmoeting met de nazaten van de familie Van Heeckeren
      - Kansen en kanttekeningen: bunkermusea op de Wadden

      Genealogie:
      - Aannemer Foppe de Jong deel 4
      - Het oude kerkhof bij de dokter deel 3 met Gerben Pieters de Jong & Jelske Mosterman
      - Deel 2 van 't Dassenhuus met o.a. Van der Meij, De Boer, Brouwer, Ruijgh, Van der Laag, Das, enz.

      Genealogische gegevens:
      - Foto's van de aktes van de recesboeken (1657-1683) uit het nedergerecht Ameland met transcriptie!
      - Foto's van de grafstenen op de oude begraafplaats te Nes
      - Lijst van Amelander zeevarenden per dorp uit 1781 & een lijst met Amelander schepen uit 1808

      Artikelen:
      - Angstige dagen op het wad in 1850
      - Een verpachting op Ameland in 1751 (1)
      - Een verpachting op Ameland (2)
      - Een ramp op het strand bij Nes

      Cultuurhistorie:

      - Een bijzonder historisch voorwerp, een Amelander spreuk, een Amelander sage en een gedicht

      Oude foto's:
      - Foto's van Oud Amelandt
      - Foto van de Week met wekelijks een onbekende foto van Amelander bodem

      OPROEP: Heeft u nog een interessante genealogieën of gegevens van Amelanders? Stuur ze dan op naar info@... zodat wij dit voor onze bezoekers beschikbaar kunnen stellen. Mocht u een site met Amelander voorouders hebben dan kunt u ook een link insturen (klik hier).

      Volg ons ook op Twitter: @AmelandHistorie