55481Re: Pieter Klazes van Gorkum

  • Chris van Dijkum
    May 21, 2013
      Hallo Jan Sikke,

      De huwelijksbijlagen van Pytter en Antje kun je hier vinden:

      http://www.genver.nl/fr/bs0094.htm

      Klik op

      X0094809 Huw.-bijlagen 1828 [616 img]

      ga naar plaatje 2759 e.v

      extract uit het doopregister dat de gegevens van Pytter bij Tresoar bevestigt.
      akte van bekendheid dat vader Klaas Pieters, bierdrager te Workum, is overleden 1800 te Workum
      extract uit het register der overledenen dat Grietje Rinkes 29-1-1808 is overleden te Workum oud 54 jaar, nalatende 6 kinderen
      extract dat Pytters eerste vrouw Aaltje Sierks 2-3-1828 is overleden te Tietjerk, oud 43 jaar
      akte van bekendheid dat Antje in april 1792 is geboren te Tietjerk
      extract dat Jan Sjoerds Krol 14-5-1814 is overleden te Tietjerk
      extract dat Antjes eerste man Wijtse Egberts Zuidema 3-5-1827 is overleden te Hardegarijp

      Groet, Chris van Dijkum

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "jansikke" <jansikke@...> wrote:

      > Goedemorgen leden,
      >
      > In mijn database komt Pieter van Gorkum voor als voorouder van mijn moeder. Van hem heb ik de volgende gegevens:
      > pytter klazes van gorkum
      > geboren op woensdag 13-09-1786 in Workum,
      > zoon van klaas pieters en Grietje Rinkes.
      > gedoopt 17-09-1786 in Workum,
      > overleden op 23-01-1868 in Tytsjerk
      >
      > getrouwd op 30-08-1828 in Tytsjerksteradiel, met antje jans krol
      >
      > Bij zijn overlijden wordt hij van Gorkum genoemd, echter zijn broers en zusters staan allemaal bekend onder de achternaam Drager.
> [...]
    • Show all 6 messages in this topic