55480Albert Miedema in de VS

  • Fr@ns Krom
    May 21, 2013
      Beste medezoekers,

      Ik heb ene Albert Miedema (zoon van John Miedema en Roelfke Kruiming volgens de site familysearch) , geb 15-8-1858 in Nederland en ovl op 6-6-1928 in de VS. Hij trouwde met Mary Folmer (dochter van Mense Folmer en Dieuwke Boersema) , geb 9-9-1865 te Kommerzijl. Zij trouwden in de VS en kregen daar 5 kinderen nl Dora, John, Roelfke, Menzie en Ralph. Wat de vernoemingen betreft klopt het allemaal prima.

      Nu heb ik de geboorte van Albert Miedema in Nederland opgezocht en zie met bovengenoemde ouders (Jan Alberts Miedema) een datum 23-8-1852 te Kollumerland. Ga ik Albert Miedema zoeken met bovengenoemde datum dan vind ik hem met de ouders, Theunis Pieters Miedema en Marijke Alberts Visser, en is hij geboren te Leeuwaderadeel.

      Albert Miedema kan vernoemd zijn naar de vader van Jan Alberts Miedema van het ene paar of naar de vader van Marijke Alberts Visser van het andere paar.
      Volgens mij zijn Theunis Pieters Miedema en Marijke Alberts Visser in Friesland overleden. Het overlijden van het andere echtpaar heb ik niet in Friesland gevonden.

      Het e.e.a. lijkt mij wat bizar. Zijn John (Jan Alberts Miedema en Roelfke Kruiming) geëmigreerd naar de VS maar geven zij een verkeerde geboortedatum op. Bij "toeval" een datum van een andere Albert Miedema . . . . . zijn deze "verschillende" Miedema's familie van elkaar. Is dan de ene zoon met de andere familie naar de VS geëmigreerd? Of iets anders?

      Wie kan mij verder helpen?

      Met vriendelijk dank en groet.
      Frans Krom