55459zoektocht: Haije Sijtzes uit Huizum?

  • Paul Sijtsma
    May 2, 2013
      Ik ben op zoek naar Haije (of Haaie, Haaije) Sijtzes (Sijtses, Sydzes).
      Ik heb hem in kaart vanaf 1715 in Oostrum, als 2e man van Antie Gerbens.
      Hij overlijdt rond 1749 in Ee.
      Hij heeft in ieder geval een zoon uit een eerder/ander huwelijk: Jelle Haijes.
      Van Jelle weet ik meer vanaf zijn huwelijk in 1744.

      Maar *waar* komen vader en zoon vandaan?
      Niet uit Oostrum of Dokkum of Ee.
      Daar heb ik al voldoende gezocht.
      Een mogelijkheid is: uit Huizum.
      Daar wordt op 3 juli 1712 een Jelle gedoopt, zoon van Haaie Sytzes
      De moeder is onbekend. De timing klopt.

      Dan moeten vader en zoon tussen 1712 en 1715 vervolgens van Huizum naar Oostrum zijn
      gegaan. Iemand die de originele doopakte van deze Jelle boven water kan toveren?
      En wellicht meer duiding kan geven: kerk, moeders naam, waar kwam vader vandaan?
      Hij moet ergens rond 1680 geboren zijn, gezien zijn verdere levensloop.

      Vriendelijke groet,

      Paul Sijtsma (koemelker.wordpress.com)

      =======
      E-mail gescand door PC Tools � geen virussen of spyware aangetroffen.
      (Email Guard: 9.0.0.2308, Virus/Spyware Database: 6.21100)
      http://www.pctools.com/
      =======