55408Re: directe link naar Tresoar

  • Michèl
    Apr 20 4:14 AM
      Waarde lijstgenoten,

      ik denk dat niemand, ook Hans niet, iets af wil doen aan de zeer gewaardeerde inspanningen van de vele vrijwilligers die zich inzetten voor de digitale ontsluiting van de archieven.

      Met deze aanname in gedachten is het dus onnodig om steeds gelijk een roedel hyena's iemand aan stukken te scheuren die op een rustige wijze kritische kanttekeningen zet bij de website van een archiefinstelling.

      Ik ken Hans niet, en herken eerlijk gezegd ook de door hem beschreven problemen met de Tresoar-site niet, maar dit soort uitingen moet m.i. mogelijk zijn zonder dat iedereen in deze (of een andere) groep meteen in een verontwaardigde kramp dan wel verkrampte verontwaardiging schiet en de boodschapper de les meent te moeten lezen.

      Gefundeerde kritiek en (liefst kalme) discussie kunnen ook gebruikt worden als instrumenten om dingen te verbeteren. De beschuldigingen en verwijten die nu aan Hans' adres gemaakt worden, vertroebelen dat proces alleen maar.

      Met vriendelijke groet,

      Michèl de Jong