55374RE: [Friesland-genealogy] Re: Onderofficieren en Minde ren Oost- en West-Indië, Friezen op Java, Grafschrif ten

    Apr 11, 2013
      Dag Douwe,

      Samarang komt voor het laatst als zodanig voor in de Regeringsalmanak van
      1877. M.i.v. 1878 wordt de naam Semarang gebezigd. Maar die spelling was
      kennelijk sowieso lastig, want Kedoe en Kadoe worden een aantal jaren door
      elkaar gebruikt J

      Helaas… de BS in de Regeringsalmanak geeft inderdaad alleen de index uit de
      BS van het voorgaande jaar..

      Dus is het een kwestie van combineren en deduceren. Maar bij veel
      voorkomende namen is dat lastig.

      Het Krantenarchief van de KB kan ook nog een handig hulpmiddel zijn. Zoeken
      op een naam of naamcombinatie in de familieberichten in Indië levert nog
      weleens wat op. Zie http://kranten.kb.nl/

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven