55336Ordenen van fysieke gegevens

  • Pyt
    Apr 1, 2013
      Dag archivarissen,
      kan iemand mij een advies geven bij het volgende probleem;
      In de loop van de tijd heb ik nogal wat fysieke gegevens verzameld. Met fysiek bedoel ik ook de digitale versie ervan. Eigen fotoos en krantenatikelen, downloads van gescande documenten van genealogische webpagina's, foto's uit musea, etc. In de formaten .pdf, jpg, gif, en doc. Allen voorzien van een bestandsnaam waar ik dan weer zoveel als mogelijk in kwijt wil. Tot voor kort kon ik het goed plaatsen in Aldfaer, en uploaden naar de digitale versie, maar nu begin ik het overzicht kwijt te raken. Bij een wijziging in de stamboom of de betreffende mappen, dan kloppen de verwijzingen niet meer.
      Kortom, ik ervaar de noodzaak van een eigen archief waarin al die digitale documenten systematisch zijn onder te brengen. En, terug te vinden! Kan iemand mij een verlossende suggestie doen?
      Met vriendelijke groet,
      Pyt Dillingh
    • Show all 13 messages in this topic