55301Re: Froukje Heerkes.

  • reyacta
    Mar 21, 2013
      Misschien had je de vadersnaam omgedraaid?

      Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1732
      Gedoopt op 13 juli 1732 in Hantum, Hantumhuizen, Hantumeruitburen
      Dopeling: Froukjen, dochter
      Vader: Heerke Dirks
      Moeder:

      Westdongeradeel, huwelijken 1731
      Vermelding: Proclamatie op 23 september 1731 in Ternaard
      Bruidegom: Heerke Dirks afkomstig van Ternaard
      Bruid: Geertie Gerbens afkomstig van Bornwirderhuizen
      Opmerking : gehuwd te Hantumhuizen

      Westdongeradeel, huwelijken 1731
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 23 september 1731 in Hantumhuizen
      Bruidegom: Heerke Dirks afkomstig van Ternaard
      Bruid: Geertie Gerbens afkomstig van Bornwirderhuizen

      Westdongeradeel, dopen, doopjaar 1733
      Gedoopt op 27 september 1733 in Hantum, Hantumhuizen, Hantumeruitburen
      Dopeling: Gerben
      Vader: Heerke Dirks
      Moeder:

      Ik neem dan maar aan dat je van deze Gerben stamt, hij trouwt en doopt nog
      oa dit kind:
      Overlijdensakte Westdongeradeel, 1826
      Aangiftedatum: 14 oktober 1826, blad nr. 45 (suppl. nr. 1-11)
      Overleden op: 13 oktober 1826
      Overleden: Geertje Gerbens, 61 jaar, vrouw, ongehuwd
      Vader: Gerben Heerkes
      Moeder: Menke Meints

      en nu uit interesse wilt weten hoe het zus Froukje verging.
      Aangezien ik geen huwelijk kan vinden, of ovl na 1811
      neem ik aan dat ze jong of althans ongehuwd ovl is.

      groet Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "reyacta" <mhuisman2@...> wrote:

> [...]
      > - Op 4 december 1722 belijdenis
      > Opm. : jongedochter
      >
      > en zonder gevonden huwelijk eentje als moeder in de doopboeken Achtkarspelen.
      > Lidmatenboek Achtkarspelen, 1715
      > Man: Dirck Eyntes
      > Vrouw: Vrouck Heerkes
      > - Op 18 augustus 1715 zij belijdenis
      > Invnr. : 24 Herv. Gemeente Gerkesklooster, lidmaten 1703-1717 en 1729-1850
      >
      > Die doop 1732 Hantum kan ik trouwens niet vinden,
      > en ook het 1731 huwelijk niet.
      >
      > Het lijkt me dus handiger als je eerst vertelt wat je van jouw Froukje weet,
      > en al die vermeldingen hier ook even copieert.

    • Show all 3 messages in this topic