      From: feikeboomsma1215@...
      Date: Fri, 8 Mar 2013 08:06:38 +0100
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

      Nynke,

      Bij haar jongste kind in 1797 stond het volgende

      zeer deerlijk verbrand met jongste kind, zie ook 11-5-1801

      Dus bij beide kinderen

      Dus misschien toch fysiek

      Feike

      Datum: 7-3-2013 22:44:23

      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

      Feike,

      Het lijkt mij dat het gelezen kan worden zoals het er staat: een zwaar

      verbrande vrouw overleed (waarschijnlijk aan de gevolgen van brandwonden) 8

      dagen na de bevalling van haar kind dat eveneens overleed.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens

      feikeboomsma1215@...

      Verzonden: donderdag 7 maart 2013 14:01

      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      Onderwerp: [Friesland-genealogy] kraambed overleden

      Hallo allemaal,

      Op zoek naar een overlijden in 1801 vond ik de volgende tekst:

      "deerlijk verbrand, 8 dagen in de kraam en met kind overleden"

      Wie kan mij vertellen wat de betekenis hiervan is?

      B.v.d.

      Feike Boomsma