      From: klaaspera
      Sent: Friday, February 22, 2013 2:51 PM
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Lysbert Pytters

      Hallo Nienke,

      Misschien heb je hier iets aan:

      Oostdongeradeel overlijden/begraven 1807
      Overleden: Sape Geerts
      Datum: 4 juli 1807

      Gestandaardiseerde namen:
      Overleden: SAPE GEERTS

      Bron:
      Tresoar
      Grietenij Oostdongeradeel, register van overledenen Dokkum en Oost- en
      Westdongeradeel 1806-1812
      Inventarisnr.: DTB 526
      Op microfiche beschikbaar op de studiezaal
      _________________________

      Sape Geerts , ovl. 4 jul 1807 te Oostdongeradeel
      Onbekende relatie, @N252@ met:
      Antje Bokkes

      1) Renze Sapes Weidenaar, geb. 29 jan 1775 te Oosternijkerk, Nederland, ged. 2 apr 1775 te Oosternijkerk, Nederland, ovl. 2 feb 1827 te Gemeente Dongeradeel, Friesland, Nederland, overleden in de voormalige gemeente Oostdongeradeel.

      In 1811 neemt Rinse Sapes de naam Weidender aan als familienaam, hij woont te Oosternijkerk.

      Onbekende relatie, @N37@ met:
      Aaltje Weidenaar, geb. 24 apr 1774 te Oosternijkerk, Nederland, ged. 27 apr 1774, ovl. 7 jan 1809 te Oosternijkerk, Nederland, begr. te Oosternijkerk, Nederland, dochter van Hessel Philippus Weidenaar en Baatje Durks

      Bron: http://www.ljbergema.nl/frame.htm

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera