      From: klaaspera
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Wednesday, February 06, 2013 8:35 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Bauke Sierks Koestra

      Hallo Piet,

      Bauke is in ieder geval voor 1824 geboren, want dan is hij nog minderjarig. In 1836 is hij naar Oost-Indië vertrokken.

      Kantoor Harlingen, overl. jaar 1824

      Overledene : Trijntje Baukes Dijkstra
      Overleden op: 15 juli 1824
      Wonende te : Harlingen
      Tekst:
      vrouw van Sjierk Hendriks Koestra, zoutziedersknecht; moeder van Pietje (vrouw van Folkert Siebes Visser, houtmolenaar Oudkerk) en minderjarige Bauke en Jantje Sjierks Koestra.

      Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

      Bron : Tresoar
      Memories van successie 1818-1927
      Toegangsnr. : 42
      Inventarisnr. : 7003
      Dagregisternr.: 073
      _____________________________

      Kantoor Harlingen, overl. jaar 1836

      Overledene : Sierk Hendriks Koestra
      Overleden op: 28 januari 1836
      Wonende te : Harlingen
      Tekst:
      keetknecht Anjelierstr. B.200; wednr. NN; man van Hiske Ales de Groot; vadervan Pietje (vrouw van Roelof v.der Zee, varenspersoon), Jantje (vrouw vanFeitse Jochums Feites, rijkscommies Geesteren/Ov) en afwezige Bauke Sierks Koestra, varenspersoon (naar Oostindien vertrokken) (uit 1e huwelijk) en vanminderjarige Aleida Sierks Koestra (uit 2e huwelijk).

      Er behoorde onroerend goed tot de nalatenschap

      Bron : Tresoar
      Memories van successie 1818-1927
      Toegangsnr. : 42
      Inventarisnr. : 7009
      Dagregisternr.: 025
      _________________________

      De naam van de vader wordt gespeld als Sjerk Hendriks Koestra, Sierk Hendriks Koestra, Sjierk Hendriks Koestra of Coestra. Hij heeft op 12-8-1825 een testament laten opmaken. Misschien staan daarin de geboortedata van de kinderen uit zijn eerste en tweede huwelijk.

      1825 Harlingen, notaris Sjoerd S. Wijma
      Testament
      - Sjerk Hendriks Koestra te Harlingen

      Bron : Tresoar
      Toegangsnr. : 26
      Inventarisnr.: 49018
      Repertoirenr.: 202 d.d. 12 augustus 1825

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera