55096Re: tjitte huitema - in verband met Wouter Pietersma en Bontje Baron

  • reyacta
    Feb 5, 2013
      Hallo Jeanet,

      het wordt wel wat verwarrend zo ..
      het bericht was voor Tjitte - en is mogelijk verdwaald in de groep
      nav een Pietersma Baron vraag.

      Het gaat niet over een Tjitte - een Huitema stamboom oid.

      Die fouten staan in deze reactie:

      en het begint al bij de eerste 1 en 2 - waar Bontje in 1830 trouwt.
      Aangezien de kinderen van Bontje Baron en Pietersma al in 1836 trouwen,
      kan dat niet kloppen.

      en dus stond in die andere originele sliert
      "Wouter Pieters Pietersma" = http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy/message/55065
      - ook al het goede huwelijk:

      Huwelijksakte Smallingerland, 1811
      Bruidegom: Wouter Pieters, oud 24 jaar, geboren te Drachten
      Vader: niet genoemd
      Moeder: Baukjen Sierds
      Bruid: Bontje Hendriks, oud 19 jaar, geboren te Drachten
      Vader: Hendrik Hanzes
      Moeder: Lutske Wiebes
      Datum: 31 juli 1811, akte nr. 18

      Opm.: Vader bruidegom is al overleden en zijn naam staat niet vermeld in de akte

      Als je niet Tjitte bent,
      moet vd Wal de rest misschien maar zelf wel met Tjitte uitzoeken.

      groet Margreet