      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens blauwe- parel
      Verzonden: zaterdag 2 februari 2013 18:44
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: RE: [Friesland-genealogy] CAHAIS

      Okee Nynke, Maar dan vraag ik me toch af of deze Petrus niet al de deur uit
      geweest kan zijn en zodoende niet bij de 1811 vermelding stond???? Margaret

      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: nynkevandenhooven@...
      Date: Sat, 2 Feb 2013 16:46:19 +0100
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] CAHAIS

      Margaret, Nienke,

      Het feit dat een dominee noteert dat een dopeling is overleden, betekent

      niet per definitie dat de dopeling heel jong is overleden. Soms waren

      dominees zo vriendelijk om er een datum achter te zetten en het komt voor

      dat het een datum is die vanaf de doopdatum toch een behoorlijk eind in de

      toekomst blijkt te liggen.

      Zie bijvoorbeeld:

      Baarderadeel, dopen, geboortejaar 1772, doopjaar 1772

      Geboren op 10 augustus 1772 in Huins

      Gedoopt op 30 augustus 1772 in Huins

      Dopeling: Akke, dochter

      Vader: Meinte Rintjes, ontvanger en kerkvoogd

      Moeder: Jetske Tjeerds

      Opm.: De dopeling overleden op 2 juli 1800

      Maar in die gevallen waar een overlijdensdatum in de doopinschrijving wordt

      vermeld lijkt het kind toch vaak niet ouder dan een paar maanden te zijn

      geworden.

      In ieder geval is Petrus, zoals Carla al opmerkte, vóór 1811 overleden. En

      waarschijnlijk zelfs voor 1806, want het register van overledenen van

      Dantumadeel begint in 1806 en daarin lijkt Petrus niet voor te komen.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.

      From: nancy_kienes@...

      Date: Sat, 2 Feb 2013 08:16:58 +0000

      Subject: [Friesland-genealogy] CAHAIS

      Heb al in 2005 eens gevraagd of iemand mijn vraag kon beantwoorden

      ; ik ben op zoek naar de overlijdensdatum en plaats van Petrus Yzaak Cahais.

      Hij is geboren 01-02-1785, gedoopt 13-02-1785 te Rinsumageest.

      Misschien dat nu iemand weet wanneer hij is overleden.Blijkt voor 1811 te

      zijn overleden, maar weet niet of dat waar is.

      met dank en groeten

      nienke zwart