      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens Henk en corrie
      Verzonden: vrijdag 25 januari 2013 11:50
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] nieuw

      Hallo allemaal,

      Ik wil mij even voorstellen, ik ben Henk Eikelenboom en ben al heel lang
      bezig met het zoeken naar mijn roots,
      daar heb ik nu een vraag over met betrekking Friesland.

      Mijn overgrootvader Albert Eikelenboom (1849-1930), was
      turfschipper/handelaar te Schipluiden, en volgens overlevering ging hij
      Friese turven in Friesland, hij bleef dan 1 week weg, vraag wie kan mij iets
      meer vertellen over deze handel.
      In de beginjaren zestig van vorige eeuw ben ik iemand tegen gekomen die een
      vertelde mij dat haar grootvader een foto had waar genoemde Albert op stond,
      had toen geen interesse nu wel, vraag wie kan mij een tip geven, daar ik de
      naam en woonplaats niet meer weet.

      Met een groet,
      Henk.