54975Re: trijntje reiners

  • reyacta
    Jan 6, 2013
      Hallo,

      Ik heb deze ouders:

      Leeuwarden, huwelijken 1594
      Vermelding: Ondertrouw op 9 november 1594
      Bruidegom: Reiner Jans afkomstig van Huizum
      Bruid: Anne Heines
      Opmerking : NB
      Trouwregister Gerecht Leeuwarden 1594-1812, eindjaar is 1603
      Inventarisnr.: DTB 894

      Anna dochter van Heyn Cornelis, ovl < 1581 Wirdum - en Tryn Radbodusdr.
      4 kinderen Reiners:
      Trijntje, Jan, Kinsck en nog een Trijntje

      Pieter Nieuwland heeft dit over broer Jan:
      Jan Reiners (JAN REINERS)
      op Pylkwier onder Huizum, voorspr. ki. v Andries Jans en Antje Gosses onder
      Tietjerk, 1652 id. ki. v Gosse Oebeles en Trijntje Reiners, 1642 getuige
      huwelijkse voorwaarden Sybren Joukes en Trijntje Reiners, heeft twee zusters
      Trijntje, ook zuster Kunskje / Kinsck

      en de dtb dit:

      Leeuwarden, huwelijken 1611
      Vermelding: Ondertrouw in 1611
      Bruidegom: Jan Reyners
      Bruid: Trijn Jacobs

      Leeuwarden, huwelijken 1611
      Vermelding: Attestatie afgegeven op 15 mei 1611
      Bruidegom: Jan Reyners
      Bruid: Trijn Jacobs
      Opmerking : met attestatie van Huizum

      PN heeft dit over de 2e Trijntje:
      Trijntje Reiners (TRIJNTJE REINERS)
      tr. (1642) Sybren Joukes, LWL M18 430, 436, woont op Rijsens onder Huizum, akte
      van inbreng d.d. 27 mei resp. 1 juli 1642, getuigen: Gosse Oebeles van Sipma /
      Gosse Wbles van Sippama (tr. Trijn Reyners), Jan Reyners, Jouke Oepts / Uptsz
      (tr. Kunskje Reyners)

      Kinsck Reynersdr (KUNSKE REINERS)
      tr. Jouke Oepts (overl. Kimswerd 1648), is wsch. afk. van Huizum, vgl. LWL M18
      436 (1642), well. broer Jan en twee zusters Trijntje

      Dit zou de dochter van Jan Reiners kunnen zijn:
      Nanne Lieuwes (NANNE LIEUWES)
      te Pylkwier onder Huizum, tr. Antje Jans, LWL M31 21, beiden overl. voor 10 april 1676;
      ki.: Reiner, dan meerderj., Janke / Jantje, Geertje (cur.: Jan Rommerts)

      Groet Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "klaaspera" wrote:

      > Hallo Dirk,
      >
      > De ouders, broers en zussen van Trijntje (Trijntie) Reiners heb ik ook niet kunnen vinden. Ik vraag me ook af, of je wel zoveel gegevens vóór 1600 op Tresoar zult aantreffen. Wel heb ik van haar de volgende gegevens. Misschien heb je daar toch iets aan.
      >
      > Trijntie Reiners
      >
      > • Death: 1652, Rijperkerk
      > • Partnership with: Gosse Ubles (van) SYPMA
      >
      > o Child: Pytter Gosses SIPMA
      >
      > Descendants of Trijntie REINERS
      > 1 Trijntie REINERS
      > =Gosse Ubles (van) SYPMA
> [...]