54856RE: [Friesland-genealogy] Jacobus Marcus Binema geboren in Joure ?

  • blauwe- parel
    Dec 5, 2012
      Dag Hinke, Bedankt voor je reaktie.Helaas weet ik op dit moment niet de bron van zijn geboortedatum omdat mijn papieren archief nog steeds ingepakt zit wegens een verhuizing. Mogelijk uit het HCL want Marcus Intes (de vader van Jacobus) was ook apotheker in Leeuwarden in 1635 en van 1644 - na 1649. Vriendelijke groet, Margaret
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: wouwes@...
      Date: Wed, 5 Dec 2012 18:50:06 +0100
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Jacobus Marcus Binema geboren in Joure ?

      Hallo Margaret,

      Je hebt geen bron voor die geboortedatum? Ik zag hem niet bij tresoar,

      dus zal hij uit een ander archiefstuk gekomen zijn dan uit de DTB?

      Op het gemeentearchief van Joure zou ik zo geen bron weten uit die tijd,

      dan zou ik de inventaris na moeten kijken maar ik vrees dat er niets zo

      oud is op het gemeentearchief. Daarvoor ben je denk ik toch aangewezen

      op tresoar.

      Deze vraag zou je ook op het http://forumtresoar.nl/ kunnen zetten,

      daar zijn veel mensen die zelf grote bestanden hebben, of je misschien

      op weg kunnen helpen met verdere bronnen.

      groet, Hinke.