54836Re: Volkstelling 1744 Achtkarspelen

  • klaaspera
    Dec 1, 2012
      Hallo Sake,

      Bedankt voor de duidelijke toelichting. Ik vond het wel grappig, dat de mensen zelf de hoogte van hun belastingbedrag konden aangeven. Dat is eigenlijk best wel een goed systeem, maar zo heel vrijblijvend zal het wel niet geweest zijn.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "S. Wagenaar" <sw1234@...> wrote:

      > Hallo Klaas,
      >
      > De drie getallen staan voor caroliguldens, stuivers en penningen. Er
      > gingen 16 penningen in een stuiver, en 20 stuivers in een gulden. Ik heb
      > dit nu ook aan de toelichting toegevoegd. Zie voor meer informatie:
      > http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/content_pagina_volledig.jsp?lang=nl&pagina=geldstelsel_18de_eeuw&stylesheet=collectie.css
      >
      > Met vriendelijke groeten,
      >
      > Sake Wagenaar

    • Show all 5 messages in this topic