54832Re: Volkstelling 1744 Achtkarspelen

  • klaaspera
    Dec 1, 2012
      Hallo Sake,

      Weer een prachtige genealogische bron erbij. Even een vraag. Hoe moet ik de bedragen in de voorlaatste kolom lezen? Als voorbeeld neem ik even nummer 244: Rinnert Ottes in Surhuizum. Hij geeft als gezinshoofd aan, dat hij wel 2-10-0 wil betalen aan belastinggeld. Houdt dat in, dat hij bereid is om 2 gulden en 10 cent bij te dragen? Als mijn theorie klopt, dan zouden achter het laatste streepje dan de halve centen moeten staan.

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "S. Wagenaar" <sw1234@...> wrote:

      > Beste lijstgenoten,
      >
      > Deze zomer heb ik meegewerkt aan een initiatief van Tresoar om de
      > gegevens van de Volkstelling van 1744 in te voeren. Ik heb toen alle
      > gegevens van de gemeente Achtkarspelen ingevoerd. Uiteindelijk zullen de
      > gegevens van heel Friesland te doorzoeken zijn op tresoar.nl. De
      > gegevens van Achtkarspelen staan nu op mijn website in de vorm van een
      > lijst:
      >
      > http://www.sakewagenaar.nl/vondsten-mainmenu/225-volkstelling-1744-achtkarspelen
      >
      > Met vriendelijke groeten,
      >
      > Sake Wagenaar