54818Re: [Friesland-genealogy] ruim 200 namen van meubelmakers in Joure rond 1900

  • Hinke
    Nov 23, 2012
      Leuk Siebren dat jij al bekende namen hebt gezien. Ik ga eens kijken of
      ik samen met mijn vriendin een index van de registers van de Arbeidswet
      zal maken, eerst alleen even de namen van de eigenaren en het soort
      bedrijf, je komt daar toch wel leuke dingen in tegen, zoals van de fam.
      de Jong (DE) de koffiebranders met dan nog maar een paar kinderen in
      dienst. Of de Fa. Phoenix, rijwielherstellers en nikkelfabriek.

      En voor wie vragen heeft over dit of voor het gem.archief,
      Haskerland/Doniawerstal, ik zit er (bijna) wekelijks.

      groet, Hinke
      http://www.bbww-archief.nl